Monday, 23 September 2013

Menyeksa Haiwan

Assalamualaikum pada umat islam sekalian ,
 kepada lain lain agama ,


" Tak habis-habis lagi manusia nak menyeksa haiwan sehingga haiwan secomel kucing pun menjadi mangsa. Seekor kucing yang ditemui di Kallang Way berdekatan sebuah perhentian bas seolah-olah disepak pada mukanya. Seluruh tubuhnya elok seperti tak ada apa-apa tetapi mukanya penuh dengan darah. Kucing tersebut langsung tak bermaya untuk bergerak. Selapas beberapa ketika, kucing tersebut pun mati di situ. "

Ya allah , kesiannya :( Orang kata NORMAL .. Normal ? Kucing diseksa ? ( Yang bukan kucing pun xboleh seksa -,- ) Tapi memang xder akal .. Bukan akal je , hidung , telinga , kaki , tangan ..
Pada Nuha , seksa seekor haiwan mahupun 10 ekor skalipun , berdosa ( Wokay , macam korang x tau =.= ) Melainkan kalau orang tu terpijak , terlanggar , ter itu , ter ini ... Takpa .. Tapi kalau dia biaq pi je kucing tu sakit . Tak tau la den nak cakap pa pasai dorang ._. 


Tak comel ke ? Tak ? Tak ? Rasanya blum sorang kata kucing yang tidoq tu tak comel .. Kalau x comel pun , dia kan kucing jgk ( Eh , bajet bajet jaa ) Tapi kita ni kan Manusia ! Bukan Alien atau Syaitan kan ? Okay , sekarang ni .. Nuha cuma nak cakap ..  Orang yang seksa haiwan sangatlah gila ! Gila punya setan ..

Whatever laa .. Sekarang masa untuk solat :D Oh , Teruk punya Abang .. dia buat gini kat Nuha :


Okay , nampak comel .. Mangsa dia memang bernasib malang .. ( Sindir diri sendiri ) 

Wokay ! Nak solat .. Bye bye !